سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) درباره ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار نفری در فرودگاه امام خمینی توضیح داد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) خبر داد: مذاکره با شرکت چینی برای ساخت ترمینال فرودگاه

به گزارش قدس آنلاین، سعید چلندری اظهار کرد: در خصوص فاز دو فرودگاه که یک ترمینال ۴۱۰ هزار متری است به‌علاوه ساختمان‌های جانبی، برج مراقبت تکنیکال بلاک و تکمیل باندهای جنوبی، تمام مطالعات انجام و با گروه‌ها و سرمایه‌گذارهای خارجی و داخلی صحبت شده است.

وی ادامه داد: در میان این سرمایه‌گذاران، آخرین مذاکراتمان با یکی از شرکت‌های چینی بوده که ظرف دو ماه گذشته این مذاکرات ادامه داشته است. با گروه‌های چینی صحبت کردیم و اطلاعات لازم را به آنها دادیم و آنها اعلام آمادگی کردند برای اینکه ما ارقام را مشخص و اعلام کنیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) بیان کرد:‌ از نظر منابع مالی وزیر راه و شهرسازی موضوع موافقت کردند که این کار توسط شرکت چینی با توجه به توافقاتمان انجام شود و درخصوص پرداخت هم وزارت راه تقبل کرده، به این صورت که ما کار را با شرکت چینی جلو ببریم و وزارت راه ۲.۵ تا ۳ میلیارد یورو بپردازد که این کار از طریق پرداخت نقدی یا تهاتر با پیمانکاران چینی خواهد بود و هر رقمی که برای سرمایه‌گذاری توافق شود، وزیر راه تضامین پرداختی را انجام می‌دهد.

چلندری درباره نحوه هزینه‌کرد شرکت چینی برای پروژه توضیح داد: یک اعتبار ارزی به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شده برای ساخت ریل راه‌آهن، خرید هواپیما و فرودگاه امام خمینی و چند پروژه دیگر در شرکت فرودگاه‌های کشور که تقسیم این اعتبار در اختیار وزیر راه و شهرسازی است، چینی‌ها هم از همین محل سرمایه‌گذاری خواهند کرد و بازپرداخت سرمایه از طریق این اعتبار دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.